onsdag, januari 10, 2007

Tove Lifvendahl ägnar sig åt välgörenhet

Lifvendahl efterlyser på sin blogg en vinterjacka och andra kläder till en familj som fått asyl, familjen känner Lifvendahl. Att en familj som fått asyl kanske behöver vinterkläder är väl inget att förvånas över men, brukar inte de sociala myndigheterna stå för detta i vanliga fall? Dessutom så känner ju den aktuella flyktingfamiljen Lifvendahl. Lifvendahl har varit ordförande för MUF, nu är hon kommunikationschef på Svenskt Näringsliv, hon ber alltså allmänheten om hjälp med vinterkläder för en familj som fått asyl. Dessutom sitter hon i Stadsmissionens styrelse, läs detta en gång till, hon sitter för höge farao i Stadsmissionens styrelse. Jag har själv jobbat för Stadsmissionen i min ungdom, jag hade kunnat fixa fram hur många vinterjackor som helst på nolltid, detta mina damer och herrar, stämmer inte, något är mycket, mycket fel. Jag skulle förresten kunna fixa fram en fullständig garderob nu på en gång, det är bara att lyfta luren och slå numret till Små Smulor, där har jag också jobbat, inte i styrelsen utan som chaufför.

Allt detta är det värsta exemplet på sliskig överklassaktig välgörenhet jag varit med om. Det viktiga är att visa hur human man är, inte att fixa fram själva garderoben. Kläderna måste en högavlönad kommunikationschef på svenskt näringsliv och tillika styrelsemedlem i Stadsmissionen kunnat fixa hur lätt som helst.

Det är ingen hemlighet var Lifvendahl hör hemma politiskt, hon har varit ordförande för MUF i två år, hon har dessutom fortfarande intima kontakter med moderpartiet, Lifvendahl är bl.a. partistyrelseledamot i Moderaterna. De som vill ha en restriktiv flyktingpolitik och avskyr politisk korrekthet måste få upp ögonen för att Alliansen inte är något alternativ, vaknar man inte av sådant här vaknar man sannolikt aldrig.

Inga kommentarer: