
Jag har inga blogglänkar i den högra listen, många har det men jag vill inte grotta med html i denna mall, jag är rädd att jag förstör något, html har aldrig varit min starka sida. Just därför tänkte jag presentera de bloggar jag läser regelbundet, alla minst en gång om dagen men i vissa fall ögnar jag igenom en del bloggar två, ja kanske tre gånger om dagen. Jag har delat upp bloggarna i lite olika kategorier och bemödat mig om att inte bara läsa de bloggar jag själv håller med i åsiktsmässigt utan jag har försökt läsa och hittar bloggar från lite olika läger i det politiska landskapet. Nu har kanske en del blogginnehavare åsikter om i vilken kategori jag lagt dem i, må så vara, jag har inte mätt med guldvåg och jag har ibland lagt någon blogg i en mapp som haft minst antal bloggar när jag tvekat en smula. Här kommer listan.
Värdekonservativ
Konservativ
Liberal
Moderskeppet (tja, jag kommenterade i dag i alla fall)
Pophöger (Infantil, borde ta bort)
Alexandersson (kul, spännande och rolig)
Malm (gäsp)
Federley (läsvärd, trots allt)
Sundin (ofta uppdaterad och han är tre gånger intelligentare än sin kompis popghöger)
Oberoende
Lodenius (kul, rolig och annorlunda, håller koll på rasister)
Magnus tankar (ja, gäsp tror jag)
Politikerbloggen (senaste skvallret)
Wager (bra)
Schlaug (kul, intressant, annorlunda vinklingar)
Per Wirtén (gäsp)
Långström (åsiktsmässig motpol men är ändå lite svag för henne, märkligt)
Vänster
Joel Malmström (intressant understundom, motpol, von überperspektiv)
Signerat Kjellström (gäsp)
Enn Kokk (lite annorlunda, ibland väldigt läsvärt)
Fotolasse (gäsp)
Yazdanfar (personligt, spontant men vänster)
PromeMorian (vänster men ibland läsvärt)
Luciano Astudillo (well, vänster var ordet)
Alt & Misc
En muslims tankar (jag vill förstå)
Eldkvarn (yeah)
Struck (tveksam konservativ)
Selig (PK)
Nathalie (väldigt annorlunda, en annan planet, rosa planet)
Nadja (åsiktsmässig motpol)
Slätt (Bajare, annars motpol)
Syrran (grrrrrrr, jag hatar dig, eller dina åsikter i alla fall)
Jag lägger inte till någon kommentar till det konservativa lägret då jag själv hör dit och inte gärna vill poängsätta bloggar som jag betraktar som vänbloggar, de flesta på min blogg har dessutom koll på denna kategori. Jag har delat upp det konservativa lägret i två olika mappar mest för att det skall bli hanterligt. Jag skulle ha kunnat dela upp den kategorin i ”systemkritisk konservativ” och ”konservativ”, det hade varit det bästa men jag vill inte strula med något som är invant. På den konservativa fronten tror jag mig ha koll de intressanta bloggarna men har ni tips på någon oberoende politisk blogg eller en vänster dito så skulle det vara kul, en del är inte särskilt originella på denna lista. Ett evigt upprepande av ett partiprogram som man redan har koll på är inte särskilt roligt. Åtminstone en tre fyra bloggar borde åka från denna lista, det är ju sant.
UPPDATERING:
Jag har lagt till Leandersson då han efter ett par bra artiklar på SD blogg verkligen förtjänar att läsas. Jag har funderat på att ta bort några bloggar från min lista men det slutade med att jag enbart tog bort Nathalie:s rosa blogg, blir någon besvärad när man ger goda råd så är det väl bäst att "dunsta", ungdomen får klara sig själva. Syrran ligger kvar, ser det som en nyttig självspäkning att läsa henne, man längtar nästan efter en hederlig tagelskjorta i stället. Pophöger får vara kvar, jag nästan njuter när han upprepar sig för hundrafemtionde gången. Luciano tycker jag fler borde läsa, han är riksdagsman för S och titeln på hans blogg är "Jag älskar Sverige", det förpliktigar.
ᚴᛁᛘᛋᛚᚢᚾᚴᚦᛁᛦ


