lördag, november 01, 2008

Nu har det hänt - Halal-TV

Jag trodde inte att jag någonsin skulle länka en artikel till liberalen Erik Svansbo. Men nu får jag krypa till korset i alla fall. Bra artikel, bra skrivet och bra synpunkter, är det möjligt? Det handlar om Cherin Awad såklart, samt den avskyvärda stening som skett i Somalia av en trettonårig flicka. Allvarligt talat har jag sällan blivit så upprörd som när jag läste artikeln om denna tragiska, avskyvärda och vansinniga händelse.


Länk Pophöger


SVT Tittarservice
08-784 20 00

SVT:s växel 08-784 00 00

Länk Halal-TV där vi kan skicka synpunkter

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det är bra att halal-tv sänds och jag är inte det minsta ironisk. Ju mer svensson får se vad islam egentligen står för desto bättre. Sedan är det upp till varje svensk att bilda sin uppfattning. Varför inte bjuda in den svenske imamem Abd al Haqq Kielan också. Alltid lika intressant:

http://www.paraplyprojektet.se/nyheter/mannens-mark-eller-husets-harskarinna/

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Hoppas att Svenne Banan sätter kaffet i vrångstrupen. Låt alla hycklarna komma till tals, Chärring Awadå, Måna Muslim, Jättebebben Dhimmifeldt, Leffe Kielan, Mammut Aldebe och alla andra stolpskott som dom.

Anonym sa...

islamist-TV...

Som en kommentar skrevs hos Svansbo;

"Det är märlkigtatt efter alla de “Ramadanbloggar” som de stora tidningarna skapade under Ramadan, med ganska fundamntalistiska muslimska skribenter, så ska det nu bli Halal-TV med tre nya fanatiker.

Varför aldrig en Yom Kippur-blogg? Varför inte kosher-TV, men med normalt troende judar och journalister? Vadan denna fascination och PR för islam i public service?"

En gissning? Vad kom statsministern egentligen överens om vid mötet kring karikatyr-bilderna; Visa "en viss bild" av islam?

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

I rättvisans namn borde vi nu kräfva Hitler-tv och Anti bÖg-tv med Åke Green.