torsdag, mars 18, 2010

Bra av SOS barnbyar

Ingen av de barn som ”humana” baptister försökte smuggla ut från Haiti till USA visade sig vara föräldralös. Barnen har nu återbördats till sina föräldrar. Så här säger organisationen SOS Barnbyar i en artikel i SvD.
SOS Barnbyar är övertygat om att det i flesta fall är bäst för ett barn att bli omhändertaget av familjen, sade organisationen på onsdagen.

Jag håller med SOS Barnbyar till fullo. Nu undrar vi bara hur det står till med alla ensamkommande barn som regelbundet droppar in till vårt land. Samma principer gäller väl för dem också antar vi.

Länk SvD

12 kommentarer:

Fosterjordnära sa...

Håller givetvis med SoS Barbnyar jag med

Frågan som snurrar i mitt huvud bli ju då :har våra politiker underlåtit sig att i överhuvudtaget lyssna på de organisationer som arbetar nära dessa situationer? Jag menar, inte är väl detta en ståndpunkt som SOS Barnbyar intagit precis just nu?

MS sa...

I Haiti så handlar det de facto om riktiga barn. De unga män som kommer hit under falska förespelningar är just vuxna. Däremot så håller jag med om att dom gör mer nytta hemma. Vilka ska bygga upp ett land och förvara det om inte de unga männen?

Dessutom så handlar hela debatten om skäggbarnen i slutändan om förljugenhet och åsiktsförtryck. ALLA vet att dom inte är några barn men ingen från officiellt håll vågar peka och säga att Kejsaren är naken. Då väntar avsked på grått papper och riksmedia tuggar fradga i sin iver att köra snyfthistorier om Ahmed 15 år med begynnande flint. Återigen så är det en fråga att rädda ansiktet genom att till varje pris upprätthålla lögnen om den enbart lyckade massinvandringen. Släpper PK-eliten denna sista bastiljon så kommer hela bygget rasa och det fort.

Anders sa...

OT Robsten

Det är nå't vajsing med hur du arrangerat din blog.

Om man klickar på t.ex. januari 2010, så kan man läsa inläggen från 12:e januari till januari månads slut. Däremot verkar det inte finnas något sätt att läsa inläggen 1:a januari till den 12:e.

Om man klickar på februari 2010, så kan man läsa inläggen från 12:e februari till februari månads slut. Däremot verkar det inte finnas något sätt att läsa inläggen 1:a februari till den 12:e.

Om man klickar på december 2009, så kan man läsa inläggen från den 20:e december till december månads slut. Däremot verkar det inte finnas något sätt att läsa inläggen 1:a december till den 20:e.

Osv.

Robsten sa...

Jag har också märkt konstigheter, bl.a. med sökfunktionen, hittar inte bloggar jag vet att jag skrivit. Nä tror att jag delvis har för många artiklar helt enkelt, nästan 1700, systemet blogger klarar väl inte det. Men vad fan jag vill skriva, inte hålla på att pula med bloggen. Försökte starta med Wordpress, men comhems konto godtog inte den på något sätt. Blogspot är enklare, men Wordpress är bättre, jag vet inte, fick jag starta om skulle det väl bli Wordpress antagligen.

itsweden sa...

SDU'are attackerad av knivbeväpnad man.
http://sydsvenskan.se/malmo/article638607/Man-knivattackerad-vid-Triangeln.html

Observera att sydsvenskan döljer att det är en sdu'are.

Robsten sa...

Och hur vet du att det var en SDUare? Inte ens jag har fått någon info. (blir nästan lite sur här ;-))

Anders sa...

Robsten, kan du inte lägga till en funktion "äldre inlägg" som man kan klicka på längst ned på sidan?

Då kan man ju själv bläddra sig tillbaka, om man letar efter något särskilt inlägg.

Anonym sa...

Här är länken:
http://politisktinkorrekt.info/2010/03/18/intervju-med-den-overfallne-sdu-politikern-david-von-arnold-antoni/
Allemand

Anonym sa...

Här har du en länk till att bita i:
http://erixon.com/blogg/2010/03/svt-kulturnyheterna-angriper-yttrandefriheten/

Allemand

Robsten sa...

Tack Allemand

itsweden sa...

Det avslöjar en del om mentaliteten i västvärlden hos vissa när det gäller adoptioner. Tyvärr går det utöver seriösa par som verkligen har en önskan att ge ett barn ett bättre liv. Det är kanske inte så konstigt att all barnpsykologi har fått åka i papperskorgen sista tiden och ersatts av diskussioner om homosexuellas rätt att ha barn.

itsweden sa...

Här, en nyhet från DN i sann pravda-anda. Informativ, eller hur?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/stanger-bibliotek-efter-ungdomsbrak-1.1064276

Undrar vad orsaken var? Greps någon? Någon skadad?