torsdag, mars 24, 2005

Huddingeakuten

Kommer precis från akuten. Incidenten inträffade i morse. Jag vaktade barnen på skolan där jag jobbar. De åkte kana uppe på en brant bergsslänt, en liten bit ner finns ett trasigt staket, ungarna tycker det är jätteroligt att åka en bit för att krasha in i staketet som fjädrar p.g.a. att det är trasigt. Jag stod nedanför och skrek åt barnen att sticka därifrån, då plötsligt åker ett barn genom det trasiga staketet, vänds om då han tar i någon tråd från staketet och åker med huvudet före rakt ner för den branta bergsslänten, jag försöker stoppa fallet genom att ta tag i barnet som tyvärr har lite för hög fart. Känner hur det smäller till och krampar i vänster biceps, gör ganska ont. Barnet klarade sig bra efter att ha gråtit ut en stund hos den kvinnliga delen av personalstyrkan. Efter ett par timmar då värken blir värre går jag in på toa för att kolla armen, då upptäcker jag att muskeln har krypit upp en tre cm, där senan skall gå är det bara ett hål. Skall röntgas i morgon, förmodligen är muskelfästet av. Har tränat i över 25 år med skivstång, boxning och lite annat, det är nog tyvärr slut med det nu, känns lite bittert då jag mår bra av detta.
Ja, nu har jag röntgat (ultraljudat), bicepsen, fästet är förmodligen inte av och jag slipper operation, alltid något. Tar en fyra till sex veckor innan jag blir besvärsfri.
Vad de byggd om vid Huddinge sjukhus!! Måste vara svensk rekord i betong. jag skulle käka lunch där, finns en massa pizzerior, Bistoar och annat konstigt, inte en enda vanlig lunchresurang dock!! Vi lever i förfallets tid!!

Inga kommentarer: