fredag, november 05, 2004

Joanna Rytel och radikalfeminismen

brist på ämnen som berör mig särskilt mycket tänkte jag lägga in min synpunkt på den s.k. radikalfeminismen, (att Bush vann det amerikanska valet tyckte jag var olyckligt men, det är det amerikanska folket som väljer sin president, lika väl som vi väljer vår stadsminister). Ett utmärkt exempel på radikalfeminismen torde vara Joanna Rytel, en del feminister tar nog avstånd från henne, t.o.m. lite mera radikala sådana tvekar inför ett så ohämmat och onyanserat hat som hon uppvisar. Som motståndare till radikalfeminismen gillar jag Rytel, ingen gör väl mer skada än hon när det gäller denna politiska inriktning, nu är ändå måttet rågat tycker nog många. Att Aftonbladet tar in hennes arrtikel är chockerande dock, tänk er att man i hennes artikel, (länk nedan), byter ut ordet "vit man" till "svart man"!!! Eller "vit kvinna"!! Kan steget göras kortare och samtidigt tydligare från det politiskt korrekta till det politiskt inkorrekta? I hennes artikel kan vi läsa meningar som, "Den vita mannen förlorar sin heder om han snubblar på en trottoarkant ", till " Ett vitt gubbslem har brist på empati", som sagt, byt ut ordet vit mot svart där.... he, he. Hon publicerade en fin lista på de tillkortakommande vi vita män har, jag tar mig friheten att publicera den i sin helhet, Rytel tar sig också ganska många friheter.
Vi tar det igen:
Ett vitt gubbslem:
1 har brist på empati.
2 tror sig ha förtur på alla plan.
3 tar för sig på andras bekostnad.
4 vill att andra ska behaga hans förväntningar.
5 tål inte kritik.
6 har en fejkad mjukisfasad.
7 brer ut sin kropp utan att märka det.
8 tycker att män säger viktiga saker, fastän det var en upprepning av vad en kvinna precis sagt.
9 kräver uppmärksamhet dygnet runt.
0 tål inte att snubbla inför alla.
q förstår bara ibland det viktigaste ordet NEJ i en kvinnas vokabulär.
Ja, jag känner väl inte riktigt igen mig, men.. jag kanske saknar självinsikt, skulle jag uttala mig så om någon annan folkgupp eller t.o.m. om kvinnor skulle jag inte bara bli åtalad och fälld, jag skulle bli offentligt stenad, hur kan då Rytel komma undan med detta?? Jag tror svaret stavas "politiskt korrekt", nu är det ju så att politisk korrekthet ändas en smula med tiden, dock finns Rytels ord kvar på många hårddiskar, bl.a. min, orden finns t.o.m. säkerhetskopierade på CD, så Rytel kommer aldrig att göra någon politisk karriär, det är ändå skönt att veta.
Artikel i Aftonbladet 11 april:
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,461311,00.html

Inga kommentarer: