söndag, januari 08, 2006

Två nya trevliga bekanskaper

När jag handlade sist var mitt standardöl slut för tillfället. Var tvungen att pröva något nytt. Gick och botaniserade lite på hyllorna, hmm...fastnade för Starobrno. Väl hemma så drack jag ölet till en god lunch, fantastisk smakupplevelse! Ett ljust, lätt och luftigt öl, har ändå ett brett register med smaker som fyller hela gommen med friska härliga smakämnen. Smakerna är frächa och nästan lite aggresiva när de masserar gommen. Kan varmt rekomendera!;-)
Installerade Gimp som jag funderat på i flera år. Har aldrig blivit av då jag vant vid mig ett annat progg, "Picture Publisher". Var en mycket angenäm bekanskap, lätt och trevligt att lära sig, inga konstigheter. Ändå har de funktionerna man vill ha och använder. Det tar alltid ett tag att vänja sig vid ett nytt bildediteringsprogram, men detta går ovanligt fort. Jag rekomenderar detta också.

Inga kommentarer: