lördag, december 17, 2005

EU's budget klar

Jaha, så var saken klar, budgeten gick igenom. Tror ingen är riktigt nöjd med den. De som är minst missnöjda är väl i vanlig ordning dessa fransoser, de får alltid sin vilja igenom. Önskar av hela mitt hjärt att några någon skulle sätta hårt mot hårt gentemot dessa bidragsfantaster, deras hjärtfråga är jordbrukspolitiken och de bidrag som vi skattebetalare måste punga ut med till dessa rabiata franska bönder, hela det moderna Europa avskyr snart dessa franska bönder och de livrädda franska politikerna, gör de inte som bönderna vill så har de väl snart en gödselspridare utanför fönstret. Men hur länge skall detta fortgå? För de nya medlemsländerna handlar medlemskapet framförallt om en sak, vad tror ni? Freden? Vara med i den västerlänska klubben av fria nationer? Utveckla Europa? Ha, ha, tror ni på vargen och rödluvan också? Det handlar om PENGAR! Jag säger inte att det alltigenom är dåligt, modernisering och demokratiska reformer gentemot ett medlemskap och jordbruksstöd. Det börjar dock bli dags att avveckla detta jordbruksstöd, det tycker alla utom de som tjänar lite för mycket på det. Regionalstödet är nog här för att stanna naturligtvis.
Sverige är en av EU's största nettoinbetalare per capita, kanske den allra största, har inte sett siffrorna ännu. Dyrt kommer det och bli i alla fall. :-(

2 kommentarer:

Humle och Dumle sa...

För oss som röstade JA 1994 känns resultatet som att bli lurad. Håller med erixon.com - det börjar bli dags att hoppa av detta projekt styrt av maktfullkomliga idioter.

Robsten sa...

Ja, jag röstade också JA, har dock för mig att det var 92, men kan ha fel. Känner mig också lurad, även om det var med minsta möjliga "marginal" jag röstade ja även då.