fredag, februari 10, 2006

Freivalds oroad

Freivalds är mycket oroad av att SDkuriren publicerat en s.k. muhammedteckning. SDkuriren har avstått från vidare publicering för att inte öka riskerna för svenskar utomlands.
Freivalds anser enligt SvD att -"Det är fruktansvärt att en grupp extremister som SD utsätter svenskar och svenska intressen för fara.
-Vi vet att det finns de som utnyttjar det och tar till våld. En sådan här provokation kan leda till att det är vi som är måltavla."
Således, om andra nationers extremister blir uppretade av något som vi skriver här i tidningarna eller publicerar en teckning som också retar upp samma grupp, skall vi avstå från det. Jag anser nog att detta är ett klockrent brott mot andan i det vi kallar tryckfrihet. Vi tar nu hela tiden små steg bort från tryckfriheten, som vi fordom höll så högt.
Sedan undrar jag hur vi skall använda begreppet "extremist", SD är extremister fast de sannolikt har en kraftig folkmajoritet med sig i denna fråga, men Margareta Winberg är ingen extremist fastän hon hyllat SCUMmanifestet.
Sedan anklagar hon SD för att utsätta svenskar för fara, det kan nog stämma men mycket av det tidningarna publicerar kan nog på det ena eller andra sättet utsätta svenskar för fara, dessutom blir dessa gränser allt snävare. Vad jag skriver på denna blogg kan snart utsätta svenskar för fara. Freivalds vet nog hur det känns att bli anklagad för dessa saker, hon blev nämnligen själv anklagad för att ha förorsakat svenskars död efter tsunamikrisen av Adaktusson i Agenda.

2 kommentarer:

Weine Berg sa...

Vad gäller extremister så är de sju riksdagspartierna detta då de anser att Sverige ska bygga på global massinvandring, underförstått att vi svenskar inte duger.

För att vara en del av de som kämpar för yttrandefrihet har jag nu publicerat min egen muhammedteckning på min bloggsida.

Stå på dig Robsten!

Robsten sa...

Yes! You too. Jag lägger ut en länk på swnet.politik till din blogg så fler få se den fina affichen med "den skäggprydde".