lördag, april 01, 2006

Fridolin kallar migrationsverkets personal för äckliga

Lurkade lite på MPs hemsida. Hittade en artikel av Fridolin där han slår ner på migrationsverkets personal, en yrkesgrupp han älskar att hata. Han kallar de personer som ska ha festat med prostituerade för att ha handlat "äckligt". Det är inte första gången Fridolin använder det ordet offentligt, vid valet då FP förde fram kravet på språktest kallade han folkpartiets politik för "äckligt", t.o.m. en FP politiker kallade han äcklig vid en TVdebatt jag såg. Att denna unga tuppkammade herre, som mig veterligen, aldrig gjort en arbetsdag utanför riksdagen och politiken, kommer undan med allt detta undgår mitt förstånd.
Fridolin påstår på sin hemsida att personalen tagit emot mutor. Detta är en helt ny uppgift för mig. Det stod aldrig i de rikstäckande tidningarna i samband med affären att någon från verket tagit emot några mutor. Ytterligare klarläggande skulle nog vara på sin plats här.
Fridolin skriver, -"Det är inte acceptabelt med fortsatta skandaler med personal från Migrationsverket. Tidigare har anställda firat avvisningar, nu har tjänstemän tagit mutor och tjänster från prostituerade men slipper undan med en varning. Den som missköter sig på sådant sätt måste få gå från sitt jobb, de är inte längre betrodda att fatta beslut om andra människors liv."
Skandalerna är, om man synar dem lite mer, bagateller i jämförelse med de yrkespolitikerna regelbundet gör sig skyldig till. De är uppblåsta av politiska skäl antagligen. Enligt alla artiklar jag läste om den senaste s.k. skandalen så köpte migrationsverket inga tjänster av några prostituerade, de festade TILLSAMMANS med prostituerade, vilket är en avsevärd skillnad, ja det gör all skillnad i värden. Jag själv har någon gång på krogen tagit en öl och pratat med någon som sannolikt varit prostituerad, jag har aldrig köpt en sexuell tjänst. Det vore skrattretande och fördomsfullt i kubik att förebrå mig på moraliska grunder för att jag någon gång PRATAT med en prostituerad som råkat sitta vad samma bord som mig på krogen.
Fridolin tycker de borde avskedas på grått papper, nå, låt oss väljare se till att Fridolin får syssla med något annat efter valet. Åker Fridolin och hans hycklande partikamrater ur riksdagen vid nästa val så korkar jag upp champagnen, tyvärr har de lite för höga siffror vid de väljarundersökningar som görs just nu. Låt oss hoppas på ett under.
Jag publicerar lite bilder på Fridolin här som jag sparat för ett tillfälle som detta. Om han är nykter? Avgör själva. Vi får hoppas att ingen prostituerad var närvarande.

Inga kommentarer: