fredag, maj 26, 2006

Ny datorstol

Har varit på IKEA och inhandlat en sprillans ny datorstol, Patrik heter den, trevlig namn.

Så här står det om den:

"För flitigt bruk; särskilt tålig stol för långa arbetspass, godkänd för kontor.
Justerbar sitthöjd med gasfjäder för bekväm sittställning.
Låsbar gungfunktion för rätt sittvinkel, inställbar efter kroppsvikt."

Vi får väl se om det blir någon kvalitetshöjning i skrivandet ;-). Den gamla stolen höll på att falla i sär i sina beståndsdelar. Tror den var en 25 år gammal, limmad otaliga gånger, den gick heller inte att rulla eller att vicka på, som jag hela tiden vill göra.

Förövrigt så förvånades jag av den folkmängd som frekventerade IKEA, den affären måste gå bra. Det var så mycket folk att jag nästan fick panik, enorma köer till varje kassa. Utanför var det köer till bussarna, folk hade enorma kassar som de skulle prångla in i bussarna, Phuuu!

De få gånger jag köper möbler brukar det bli Stalands eller liknande, nu kommer jag ihåg varför.

PS.
Stolen tog tre minuter att montera ihop, alla delarna fanns, bravo Kamprad!
DS.



Inga kommentarer: