onsdag, oktober 08, 2008

Demokrati

Jag håller på att fila på en liten artikel om demokrati och speciellt vår svenska demokrati, som jag menar har allvarliga brister. Jag tycker att systemkritiska personer och krafter fokuserar alldeles för lite på bristerna i vår demokrati. Även det parti som jag sympatiserar med och som för tillfället befinner sig utanför riksdagen tar upp demokratifrågan för lite. Demokrati betyder INTE att enbart media och yrkespolitiker får göra sin röst hörd.

En bra början till en mer insiktsfull förståelse av hur bristfälligt vår demokrati fungerar är att läsa " Invandring och demokrati" av John Järvenpää. Den fanns på "Reaktion.nu" men är slutsåld ser jag. Hade jag lite pengar undanstoppade så skulle jag köpa in 20.000 ex och sälja den mycket billigt. Det är enligt mitt förmenande den bästa av alla svenska systemkritiska böcker och det är synd och skam om den inte trycks i nyupplagor. Den skall läggas ut på nätet och jag tänker länka den så ofta att ni tröttnar på det.

Inga kommentarer: