lördag, februari 04, 2006

Svenska ambassaden i Damsakus nerbränd!


Tja, så var danska och svenska ambassaden i brand i Damaskus. Att den danska ambassaden står i lågor förstår vi, även om det är förjävligt. Men att den svenska ambassaden står i lågor fattar inte jag. Förklara jävligt noga, ni som hitnitills försvarat det muslimska upproret, exakt vad Sverige har gjort för att förtjäna att deras ambassad skall brännas ner?
Dessutom undrar jag vad den svenska reaktionen blir? Persson står väl och hummar något om att inte kränka någon: Fy fan! Vad trött jag är på detta! Vi har alltså fått vår ambassad nerbränd, varför? Skall vi i vår tur uppmana svenskar, kanske via sms att bränna ner den syriska ambassaden i STHLM? Vi har fan så mycket starkare skäl än syrierna hade att bränna ner vår. Skall vi få slut på dett vansinne tror jag att vi måste sätta hårt mot hårt, annars tolkar nog vissa krafter det som svaghet, att inte ge adekvata reaktioner på allt detta. Jag vill naturligtvis inte uppmana någon att bränna ner den syriska ambassaden, någon kan omkomma eller skadas svårt. Däremot tycker jag att alla skall reagera till den syriska ambassaden, be dem lämna Sverige efter det som hänt, samt be om ursäkt. Detta är saker som regeringen inte förmår, antar jag.
Syriska ambassaden ligger på Narvavägen 32, (bild).
Tel: 08-6608810
Deras hemsida HÄR
De visar t.o.m. en bild på den ambassad de bränt ner, skäms de inte?

Inga kommentarer: