onsdag, oktober 25, 2006

Mycket bra gratisprogram

Tänkte tipsa om mycket bra gratisprogram som med fördel kan ersätta betalprogram eller inkluderade program. Det är tyvärr så att de program den vanlige användaren använder inte alla gånger är de bästa.

Vi börjar med IZArc, det är ett kompressionsprogram som packar upp filer, samt packar de filer du vill packa. Detta program ersätter Winzipp, Winrar och alla andra kompressionsprogram, det är helt gratis och du kan t.o.m. packa upp ISO-filer med det, suveränt?

Nästa program jag rekommenderar är Foxit Reader, det öppnar PDF filer och är på 5 mb, det är 10 gånger så snabbt som det groteska Adobe, byt redan i dag.

Mediaplayer gillar en del, gör du inte det skall du kolla på K-light Codec Pack Full, finns på siten Edskes files, ersätter Mediaplayer samt en hel massa andra players som jag glömt vad de heter eftersom jag använt Codec Pack ett tag nu. Jag använder inga andra players i alla fall, Codec Pack tar i princip alla format.

Får jag till slut rekommendera Mesnews, en nyhetsläsare (nyhetsgrupper) som jag själv gjort den svenska språkfilen till, har ni synpunkter på den så vet ni vem ni skall klaga på i alla fall.

2 kommentarer:

Robsten sa...

Jag glömde Antivir eller Avira som de döpt om progget till. Det är ett gratis suveränt antivirusprogg som slår sunkiga betalrprogram som Symantec med hästlängder.

Anonym sa...

Hej Robsten,

Tack för tipsen, nedladdat och klart redan!

Mvh,

/ Sven