torsdag, augusti 28, 2008

Kan vi göra vår åsikt hörd - kan vi påverka utvecklingen?


Utvecklingen som målas upp av "Institutet för Framtidsstudier" är hemsk och ingen utveckling jag vill ha. Denna utveckling framställs som självklar och inget vi kan göra något åt fast vi lever i en demokrati. Det är fel, vi KAN och SKA påverka utvecklingen. Vi som tycker att denna utveckling är fel är t.o.m. skyldiga till att försöka påverka utvecklingen. Vi kan påverka genom röstsedeln, genom politiskt arbete, genom att prata med folk på ett sakligt och sansat sätt, vi kan skriva och blogga. Det finns massvis vi kan göra för att påverka utvecklingen och stoppa de planer det politiska etablissemanget har på sin agenda. Ordförande i styrelsen för detta institut är vår gamle ärkerival, Bengt Westerberg. Jag avslutar med att publicera ett tal Winston Churchill höll 1940. Det är LIKA aktuellt i dag, tro inget annat, det är bara det att fienden går klädd i kostym och har politiskt korrekthet som vapen. Agendan är också en annan men kampen lika nödvändig.

"We shall defend our island whatever the cost may be. We shall fight on the
beaches. We shall fight on the landing grounds.
We shall fight in the fields and in the streets.
We shall fight in the hills. We shall never surrender."

14 kommentarer:

Anonym sa...

Min sista kommentar/fråga i ditt förra inlägg skulle egentligen stått här.Tråkigt./Minngor

itsweden sa...

" Denna utveckling framställs som självklar och inget vi kan göra något åt fast vi lever i en demokrati."

Det beror på mentaliteten som har utvecklats hos antirasisterna i landet. Dom ser sig själva som förlorare med en utveckling framför sig som det bara är att anpassa sig till.

Ur psykologisk synvinkel är detta ett förkastligt synsätt som främjar depressioner och andra psykiska illamåenden. Att antirasister bär på en stor portion självhat är faktiskt en helt naturlig följd av deras synsätt.

Anonym sa...

Får väl sägas vara symptomatiskt för det "Nya Sverige" att Bengt Westerberg är ordförande för "Institutet för framtidsstudier". Att det stolpskottet lyckats göra den "karriär" han gjort visar hur långt man kan komma med "lite" politiskt korrekthet i dagens Sverige.

Robsten frågar sig om vi kan påverka utvecklingen? Den senaste tidens händelser visar ju att det är förhållandevis lätt att göra det. Sd över "strecket" i några mätningar och vips så börjar delar av det politiska och mediala etablissemanget att springa runt som rädda hönor och tala om "svenska värderingar". Vem hade trott att det skulle gå så fort? Vänta tills Sd närmar sig tio procent. Att rösta på Sd måste betrakas som en grymt kostnadseffektiv investering.

Johan A

Anonym sa...

Kan du sammanfatta i en mening vad du slåss för så även en okunnig förstår./Minngor

Anonym sa...

Jag har följt din blogg i .. mellan 1 och 2 år. Stundtals har jag känt att jag inte orkat. för jag blir så irriterad över de ämnen du tar upp. Alltså, jag håller ju med dig till största delen, och vet att det du säger är riktigt, men det är just det som gör mig så irriterad och besviken och desillusionerad över Sverige och vår framtid. Så jag funderar allvarligt över att låta bli att följa din blogg från och med snart, och istället försöka blunda för allt. Jag *vet* att det ändå är så som du skriver om, oavsett om jag följer din blogg eller ej, men på så sätt kanske jag för vissa stunder kan glömma bort hur illa det är, blunda för det. Eftersom utvecklingen inte går att hejda ändå, det är meningslöst =( Så jag försöker väl blunda för det tills den dagen kommit då det är oundvikligt att flytta härifrån, och då flyr jag landet.

Robsten sa...

Eller så kan du följa mitt exempel och kämpa, fundera på det,-)
Mitt svar till Minngor har fallit bort, vi har en fullständigt urusel uppkoppling på jobbet och i denna kommun, inte ens det kan nomenklaturan fixa.

Anonym sa...

Vidrigt att se Bengt Westerbergs tentakler överallt

Anonym sa...

Hej Robsten. Jag har nu läst ordentligt Valmanifestet 2006 och kan bara konstatera att där inte finns något som jag inte skulle skriva under på.Jag hittar inget rasistiskt i manifestet.Varför kallas ni för det ? Kan det bero på att ni försöker värva röster från missnöjda människor och glömmer bort dom som är i och för sig är rätt nöjda men gärna skulle vilja förbättra samhället i vissa områden.Jag menar kan det vara så att ni därför anses vara ett militant,rasistiskt missnöjesparti som skrämmer vanligt folk så dom inte ens ids läsa vad ni står för. Kan det vara så?/Minngor

Robsten sa...

Det här är ju ingen officiell Sd blogg egentligen, ändå tas den för det hela tidenav alla. ok det måste bero på något. men här skriver jag mina personliga åsikter, oavsett alla partprogram, det är väl viktigt att komma ihåg ändå.
Har just varit på krogen med några Sdare, småbarnsmammor och ungdomar vilka som helst. bra människor som aldrig skulle gåmot röd gubbe, hjälper gamla damer över gatan, oavsett hudfärg. Människor som bryr sig om landet och sina medmänniskor och som riskerar väldigt mycket för deras rent politiska åsikter. Människor som arbetar och umgås med andra människor från olika delar av världen. Nä, finare och mer rakryggade människor går inte att få i detta tidevarv när alla bara skall satsa på sig själva, här finns det människor som riskerat både fysiskt våld och karriär för något så ovanligt som en politisk åsikt. vad har det blivit av vårt samhälle och våra ideal? vad har moral, rakryggade människor som står och kämpar för det de tror på, inte bara hög lön så de kan köpa den senaste BMW-modellen, vad har samhällets och nationens själ tagit vägen? Är denna utveckling verkligen den väg vi vill gå?

Anonym sa...

Bengt Westerberg är en av de mest osympatiska och opålitliga politikerna som finns. På 1970-talet talade han sig varm för kommunisterna i Vietnam och mot demokrati. Jag kommer ihåg hans PK-svammel än idag.

/P

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=9udnmSy03Vk

Robsten sa...

De flesta Sd-medlemmar jag talar med Minngor är rejält missnöjda, desperata, förtvivlade, men det är inte det som framkallar den starka reaktionen av etablissemanget, utan för att Sd hotar den politiska korrektehten som det politiska etablissemanget har byggt upp, och i förlängningen etablissemnagets ensamrätt vid "köttgrytorna". Vad är då politisk korrekthet blir din nästa fråga.

Det är en samling värderingar och antaganden som inte får ifrågasättas på demokratisk väg och kritiseras, ifrågasätter du den politiska korrektheten så riskerar du hela den verklighetsbild som etablissemnaget byggt upp. Läs gärna "Invandring och demokrati" av John Järvenpää, finns på Reson produktion. Då kommer du förstå precis allt. men även jag skall försöka skriva ned en artikelm i lite mer blygsam skala för att försöka kasta ljus över vissa saker. I alla blygsamhet naturligtvis, jag böjer mig ödmjukt för mina läromästare Järvenpää och Lasch självklart.

Anonym sa...

Jag förstår men det enda som hörs från Sd anhängare är kritiken om invandringspolitiken när ni egentligen är kritiskt mot så mycket annat som har gått snett.Ni skulle säkert tas på större allvar om ni lyfte fram dom andra frågorna mera.Till exempel den nya sjukvårdsreformen som är en ren skandal och ett skymf mot många medborgare och en hel yrkeskor läkarkoren.Om till exempel en läkare anser att du bör vara ifrån ditt arbete av medicinska skäl och din chef tycker att du nog kan jobba ändå får du ingen sjukersättning.Människor som har råkat ut för en olycka eller dragit på sig skador på jobbet för att deras chef inte vet ett smack om arbetsmiljö blir behandlade som parasiter och utförsäkrade och hänvisad till soc. I princip kan en arbetsgivare slita ut en person idag och när den blir sjuk har han rätt att avskeda personen.Ska man vara systemkritiker ska man väl titta på hela systemet och agera snabbt när ett systemfel uppstår för då är det lättare att åtgärda. Det finns så mycket idag som är snett inte bara invandringen.Skolan,äldrevården,arbetsmarknad,sjukvården,kriminalvården.m.m.Skulle jag fortsätta skulle jag nog få sitta här hela dan *S*/Minngor

Robsten sa...

Vi förösker Minngor, har du inte läst HELA programmet. Men det är bara en fråga medierna är intresserade av att ta upp. Försvaret är en annan fråga som ligger många om hjärtat, polisen och tryggheten en annan. Är chefredaktör för ett specialnummer av SKuriren som kommer ut i sthlm snart. Du skulle läsa den Minngor. Jag skall be en komis lägga ut den på nätet som PDF.