lördag, augusti 30, 2008

Favoriter i repris – Svar till Minngor (och andra)


Minngor ställde en del grundläggande frågor i kommentarerna på denna blogg. Detta är jättebra och tvingar mig att tänka igenom saker igen som jag tycker är självklara men som alls icke är självklara för gemene man. Jag har i princip redan gett svar i tidigare artiklar och tänkte därför göra en lista där jag tar upp grundläggande frågor om vårt politiska system. Jag gjorde en mycket snabb genomsökning och är inte helt säker på att jag fick med de bästa artiklarna. Men här kommer listan i alla fall:

Den nutida adelsklassen handlar om Anders Isakssons bok "Den politiska adeln"

Den nutida adlesklassen - Isaksson

Den nutida adelsklassen del 2 - Isaksson

Artikeln "Begreppet vänser - höger" tar upp grundläggande ideologiska frågor om vår nutida demokrati.

Begreppet vänster - höger

"Politiska sidbyten" handlar också i grunden om vårt politiska system och grundläggande demokrati

Politiska sidbyten

Jag tar inte med fler artiklar just nu. Min erfarenhet är att för mycket skämmer men jag har skrivit väldigt många artiklar i detta ämne och att jag i många artiklar beskrivit det system som jag och många andra systemkritiker är starkt emot och kritiserar.

Inga kommentarer: