söndag, januari 15, 2006

Benny Haag

Läser i "Vår bostad" en artikel om Benny Haag. Är det någon som kommer ihåg honom? Han hade något travtipsprogram på SVT. Enda gången jag såg på det programmet, han var jäkligt kul faktiskt, jag satt och skrattade när jag såg programmet, annars hatar jag trav och annat dobbel på denna nivå. En gång lät han sin 8 åriga dotter tippa, det var en höjdare. Nåväl, han var fast anställd på Dramaten, hamnade i onåd efter en mindre lyckad TVserie. Han lämnade Dramaten och åker land och rike kring, håller en uppskattad monolog om alkohol och dess verkningar. När han hade premiär med sin turné så skrev tydligen inte DN en rad om detta, samtidigt hade de tre helsidor om cubansk äldrevård. Dessa ord låter Benny undslippa sig om DN:
-"DN är en skitförnäm skittidning om du frågar mig"
Jag är böjd att hålla med, om ni frågar mig vill säga.

Inga kommentarer: