fredag, september 02, 2011

Lite statistik från bloggen

Jag tittade (för en gångs skull) på lite statistik från bloggen. Det är intressant att studera vilka sidor som visats och vilka artiklar som lästs. Läsarnas intresse borde ju ge en vägledning av vad som fångar människors intresse och vilka ämnen som är "heta", samtidigt visar det ju också vad som är mindre intressant. Så här ser statistiken ut för vilka sidor människor "klickat" fram. Värt att tänka på är att de allra flesta, inklusive undertecknad, läser artiklarna utan att klicka fram sidan. 

Det är inte konstigt att artikeln om Breivik är den mest klickade, det var ju ett nordiskt trauma. En gammal artikel om journalister och media är den näst mest klickade artikeln. Därefter kommer artiklar som jag själv glömt bort att jag skrev (några i mängden). Jag vet att bloggen nämnts i media några gånger och artiklarna kan ha legat högst vid dessa tillfällen. En artikel om Bjurwald finns med på listan vilket gläder mig. Vi tittar på vilka sidor som visats. 


Blacklist ligger i topp och skall så göra. Alla sverigedemokrater bör ju hålla sig ajour med denna lista om inte annat ;-). Det gläder mig att folkbildningssidan "Bruna rötter" ligger näst högst. Alla vet ju att partiernas "rötter" är viktigt dessa dagar, för journalister och politiker i alla fall. Att den chockerande läsningen av Söderqvist ligger i botten på denna lista tycker jag är synd. Att en journalist som fortfarande är anställd på en av Sveriges största tidningars kulturredaktion kan skriva något sådant är i sanning upprörande.    



7 kommentarer:

mullis sa...

keep on the good work

Robsten sa...

Det skall jag göra Mullis ;-)

Goten sa...

OT: Ropsten, häng på kedjebrevet om näthatet och skriv en egen artikel om ”Näthatet”, så länkar Gotiska Klubben till den artikeln. Et cetera…

http://gotiskaklubben.wordpress.com/2011/09/02/kedjebrev-om-nathat-och-natkarlek/

Robsten sa...

Nämen det har jag väl redan gjort??

z999 sa...

Frågan är ju om SD ska ta efter fula antidemokratiska taktiska saker från antirasisterna? Tänk er följande uttalande från Jimmie Åkesson:
"Breivik var en förskräcklig person och jag tar bestämt avstånd från all form av våld men om man lägger locket på när det gäller invandrarfrågor så får ungdomarna på utöya räkna med att sådant här händer".

Nu är ju inte Åkesson statsminister med yttersta ansvaret för rättsåtgärder, ett liknande uttalande från Reinfeldt är naturligtvis flera gånger värre än exemplet ovan.

Robsten sa...

Jo precis!
Nu är Ohly igång igen och vill indoktrinera vår skolungdom:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-ska-inte-anpassa-oss-till-rasisternas-varldsbild_6437818.svd

Jag orkar inte ens bemöta detta dravel. Ingen lär väl tro honom ändå.

z999 sa...

Ohly har ju annars rätt i att mångkulturen kräver extra ordinära åtgärder. Kommunism anses ju av en del som en god lära och det är svårt att sätta fingret på varför det "det inte fungerar". Egentligen är det samma problem, det kräver extra ordinära åtgärder för att fungera och detta framkallar en viss ondska.