onsdag, juni 21, 2006

Förövrigt

Undrar jag varför inte Erixon flyttar till USA. Hans hyllande av USA tar sig rent löjliga proportioner, ungefär som när jag var ett barn, och mina kompisar och jag håll på ett fotbollslag eller något annat som man höjde till skyarna på ett nästan religiöst sätt. Det blir löjligt med andra ord, han försvarar t.o.m. att USA utövar påtryckningar på Sverige i Pirate Bay affären. Kan USA göra fel kära Erixon, eller är det guds eget land på jorden med rätt att företräda den högsta fadern i alla värdsliga frågor?
En annan lite barnslig sida av Erixon kom fram när han skulle rensa bland länkarna han hade på sin sida, - De jag länkar till måste först länka till mig, annars länkar inte jag till dem.
Så här skrev Erixon för ett par dagar sedan,
- Svenska Dagbladet är ett propagandainstrument för anti-amerikanism. Det är sorgligt att se förfallet.

Snacka om överdrift, SvD ett propagandainstrument för anti-amerikanism, vad är då DN?

Erixon har ett par favoritkongressmän/politiker i amerikansk politik, de receterar han hela tiden, till leda. Vi övriga vet knappast vem de är en gång , vet inte om vi ens vill veta vem de är.

Nåja, Erixon har ofta någon bra poäng, det är därför jag läser honom. Hans överdrifter och ensidighet börjar dock bli påfrestande. Vet någon vad karlen jobbar med förresten? Bloggen han så flitigt skriver i ger ju ingen inkomst vad jag förstår.

Inga kommentarer: