måndag, september 11, 2006

Även du min Fridolin

Fridolin lovade att avgå efter valet nu i höst. Detta för att inte även han skulle bli en karriärpolitiker, en yrkespolitiker som aldrig sysslat med annat än politik. Han ville inte bli ännu en politikerbroiler som tappat kontakten med verkligheten. Detta är väl det enda ställningstagande som man kan respektera Fridolin för. Fridolin har ju aldrig haft ett vanligt jobb, har aldrig mött den verklighet han står och pratar om.

Nu läser vi att han kanske kommer att tacka ja till en ministerpost om detta blir aktuellt efter valet, han säger i SvD,

- Men om man som jag brinner för att förändra världen är det svårt att säga nej rakt av på en sådan fråga.

Är det? Du hade ju med emfas sagt att det får vara nog för dig. Brinner för att förändra världen? Du vet inte hur världen ser ut lille gubbe. Vidare,

- Men jag tror inte det skulle göra ont i mig eller någon annan om jag fortsätter ett tag till, sade Gustav Fridolin.

Jo, definitivt, i mig skulle det göra ont. Mycket skall dock till för nämnda scenario. Först skall vänsterblocket vinna valet på söndag, därefter skall MP komma över 4 % spärren, därefter skall Persson släppa in MP i regeringen, tre negativa händelser.

Inga kommentarer: