fredag, juli 11, 2008

Tales of Origin

Allting går i cykler tydligen. För ett år sedan skrev jag om Hel, nu skriver jag en liten blänkare om Tales of Origin där Ulrica och Malin Pettersson sjunger, tidigare medlemmar i Hel.

Jag upplever Tales of Origin.s musik som en blandning av olika musikstilar, såsom folkmusik, pop och rock. Jag tycker mig också höra Irländska influenser, Ulrica som kommenterade under Hel-artikeln får väl ta mig i örat om jag har fel. Musiken upplevs inte lika rå och oborstad som Hels musik gjorde, jag gillar dock det råa och oborstade i Hel. Antagligen är det en naturlig utveckling att artister gör allt mindre oborstad och rå musik. Den kraftiga basen från gamla tider dyker dock då och då upp. Smakprov på musiken och deras nya kommande platta kan avlyssnas på deras space. Annars är deras hemsida här. Själv tänker jag köpa deras platta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fan, det här var ju närmast sensationellt bra! Lyssnade igenom dom fem låtarna på Myspace, oerhört professionellt sound, välproducerat, mycket bra sång och ett starkt låtmaterial. Om det finns någon rättvisa i världen (och det gör ju inte det tyvärr) borde detta kunna bli ett nytt starkt inslag på den svenska musikscenen.

Robsten sa...

Jasså du tittade in från Jotunheim. Ja jag gör mitt bästa här för att sprida budskapet;-)

Tales of Origin sa...

Jättekul med en ny tråd, trevligt att ni uppmärksammat Tales of Origin! Kan meddela att skivan och omslaget nu är färdiga och att vi slipar lite på hur själva försäljningen ska gå till. Eftersom vi har många skivköpare utomlands så känns PayPal som ett bra alternativ. Vi ska fortsätta utforska detta.

Fortsätt gärna att följa upp Tales of Origin och tack för att ni sprider info om bandet vidare!

Hälsningar Ulrica