lördag, januari 20, 2007

Freivalds en äkta landsförrädare

Ja nu har tydligen brevet dykt upp som Freivalds förnekat existensen av. Det brev som Freivalds sades ha skickat till Jemens utrikesminister under Muhammedkonflikten, brevet som hon alltså förnekade att hon någonsin skrev. Denna lilla lögn upprör väl inte så mycket, vad annat var att vänta sig av denne spelare. När man sedan läser brevet, som tyvärr inte verkar länkas längre från någon sida, så häpnar man för det totala förakt för demokratiska principer och ohämmade lismande för den muslimska världen som Freivalds lägger i dagen. Det var värre än jag någonsin trodde vara möjligt, jag sparade tursamt nog brevet i pdf-format på hårddisken, vi kan i brevet läsa,




Ja, hon verkar stolt att SD:s hemsida är stängd, att hon inte skulle ha något med sidans stängning att göra är skrattretande, detta brev skickades samma dag som hemsidan stängdes.






Freivalds ber om ursäkt å hela folkets vägnar för den ytterst harmlösa bild som visades på Kurirens hemsida, hon bugar och ber. Freivalds säger att den svenska polisen följer utvecklingen mycket noga, menar hon underförstått att vi kanske skall kasta Kurirens chefredaktör i fängelse för att blidka den muslimska världen? Jag mår illa och blir spyfärdig ju mer jag läser i detta äckliga dokument. SD beskrivs inför den utländska ambassadören som en liten grupp xenofobiska extremister på högerkanten. Tänk efter noga nu, det är en sak att säga detta i inrikessammanhang, en helt annan sak att säga samma sak till en utländsk utrikesminister, det är oförlåtligt. Jag skäms (likt Freivalds) av att vi haft en utrikesminister som trotsat alla demokratiska spelregler samt alla formella regler nationer emellan, man prisger inte inhemska politiska grupper till nationer på andra sidan jordklotet, man gör det helt enkelt inte. Detta är så grovt och strider mot alla etiska principer så få människor förstår nog hela omfattningen av detta, då skulle reaktionerna bli helt andra.

Jag blir så upprörd så jag har god lust att starta ännu en tävling med Muhammedteckningar, denna gång skulle då tävlingen heta något i stil "Freivalds teckningstävling" eller liknande, jag vill tvinga henne att äta upp sitt brev bit för bit.

Inga kommentarer: