lördag, maj 07, 2011

Dagens humor

Kamratpostens chefredaktör Ola Lindholm har testats positivt för kokain. Hans försvarsadvokat meddelar via SVT i dag "att det viktigaste nu är att utreda hur Ola fått i sig kokainet". Varför är det så viktigt? De vanligaste sätten är att antingen dra upp kokainet genom en hoprullad sedel i näsan, eller lite mer drastiskt, injicera det. Jag förstår inte att detta skulle vara ett allmänt intresse.
Klicka på bilden för ett knäppt klipp!

Här är Ola Lindholms egen version. En del saker bl.a. om Expressen är intressanta att läsa om. De verkar ha fått ta del av sekretessbelagd information innan ens Lindholm fått det. Det måste i så fall (om uppgifterna stämmer) ligga ett allvarligt brott bakom det också. Vår media tjatar ständigt om yttrandefriheten, lika ofta missbrukar de den själva. Den polis som läcker sekretessbelagd information till en snaskig tidning som Expressen borde inte få kalla sig polis överhuvudtaget. 

9 kommentarer:

Robsten sa...

Rätt kul:

http://affes.wordpress.com/2011/05/04/lisa-bjurwald-och-rasismen/

Johan sa...

Det verkar, som han tänker hävda att han fått i sig kokainet omedvetet.

"Jag vidhåller min absoluta
oskuld och kan inte och kommer inte under några omständigheter erkänna att jag tagit kokain medvetet."

http://olalindholm.blogspot.com/

Robsten sa...

Ja, det är väl i princip en ickefråga. Jag gapskrattade när jag hörde Lindholms advokat dock. Om, jag säger OM (fast det är nog en högoddsare) Lindholm är oskyldig, så gjorde hans advokat århundradets sämsta försvarstal.

Anonym sa...

Är en daglig läsare av din blogg. Tycker den är väldigt läsvärd och skulle verkligen önska att den fick större spridning.

Gällande Ola Lindholm så har jag svårt att känna sympati för honom då han är en extrem PK-mupp. KP var en bra tidning för i tiden men nu är den helt förstörd av PK-propaganda.


En fråga till dig Robsten, varför har du tagit bort länken till Gotiska Klubben? Order från högre ort eller?

//Gubben

Robsten sa...

Jag känner inte heller sympati för honom. Att jag överhuvudtaget skrev om detta berodde på ett sanslöst uttalande från hans advokat som faktiskt fick mig att vrida mig av skratt. Hans dementi måste självklart publiceras när han själv ber om det och jag gjort mig rolig på hans bekostnad, skyldig eller oskyldig, spelar ingen roll, bedöm själva. Dessutom innehåller de en intressant uppgift om att Expressen får sekretessbelagd info från polisen. DET är intressant och är inte en ickefråga, som ju faktiskt Olas eventuella skuld är.

Nä, du har rätt, jag bläddrade faktiskt i ett nummer av KP senast i går (fredag) tror den hade svart omslag. Där propagerade artikeln mot ett svenskt deltagande i Irak. Oavsett vad man tycker är nog inte politiska ställningstagande av detta slag lämpliga i KP, som väl skall vara politiskt obunden.

Jag har inte fått propåer från högre ort, snarare ideliga propåer från läsare (jag kan omöjligt veta var de befinner sig på en eventuell karriärstege inom partiet). Jag tog till slut bort länken med tveksamhet. Jag tycker väl också i ärlighetens namn att Goten ändrat sin profil en smula sedan jag lade in länken. Men sant är också att jag inte hittat något som explicit motiverar en borttagning av länken. Det är som så ofta, ett evigt vägande i olika vågskålar. Men tillsvidare är den borta.

Anonym sa...

Tack för ditt svar Robsten, tycker det var klockrent! Jag hade behållit länken men jag har 100% förståelse för ditt beslut och jag gillar verkligen hur du lyckas skriva med en resonerande ton och ändå kör med raka rör.

Det känns som att jag svamlar men jag vill bara säga att du har en trogen läsare i mig och jag blev riktigt glad över att få ett "typiskt Robstens-svar" på min fråga, det vill säga ärligt och nyanserat.

//Gubben

Robsten sa...

Tack Gubben. Jag har som du märkt också prövat att lägga in ett par andra länkar, bl.a. till feminix. Vi får se vad det blir av detta, om man nu skall stå tillsvars för det som skrivs på länkarna.

Alltså det känns faktiskt lite olustigt med den inställningen att jag blir ansvarig för det som bloggare jag länkar till kan tänkas skriva om. Många kan ju skriva bra ett tag, för att sedan få något ryck. Jag tror vi allihopa, på det ena eller andra sättet är tillbakapressade av PK-maffian.

Anonym sa...

Allvarligt så anser jag debatten kring olas drogvanor är så typisk jantesvensk som det kan bli. Jag bryr mig föga om min granne väljer att berusa sig på alkohol eller annat, vad som spelar roll är att personen ifråga fungerar i samhället och gör det bästa av SITT liv. Vad detta "avslöjande" gör för Ola är knappast svårt att räkna ut. Betänk då att samma sak sker runt om i vårat land dagligen då mot människor finner dig och mig utan att dom "stuckit ut hakan". Sveriges drogpolitik är skadlig. //Annorlunda någonstans

Robsten sa...

Det är väl därför jag flera gånger sagt att detta är en "ickefråga".