måndag, juli 02, 2007

Lite bilder från Skansen

Tog lite bilder från Skansen. Det är sommar och allt är inte politik (men nästan).







Vildssvin som ligger och vilar sig i värmen, de ligger i klumpar.














Vicentunge, fick inga bra bilder på de mäktiga vuxna djuren. De fanns fordom i vår natur men försvann för en 5000 år sedan.











Ganska snopen björn, det var fart på dem trots värmen. Besökets enda riktiga behållning var djuren beträffar.
















Gammal fin svensk spårvagn, gjord av metall och trä, hundra år gammal och en fröjd att åka.

5 kommentarer:

Robsten sa...

Klickar ni på bilderna får ni dem i full storlek, de blir lite annorlunda, jag lovar.

rekordårsbarn sa...

Tack för bilderna. Skönt med ett patriotiskt alternativ till Jinge.
Gillar speciellt spårvagninteriören. Men djuren är förstås gulliga. Da capo! Da capo!

Robsten sa...

He, he, jag och Jinge känner varandra lite grand, vi hade ett gemensamt projekt med ett program. Sedan upptäckte vi hur olika vi tyckte i politiska frågor, därefter blev vi värsta fiender, kulmen nåddes när han raderade en kommentar av mig som uppfyllde all nätetikett, då blev jag ARG!
Sanning och säga så var det roligt att såga han på usenet på den tiden då vi båda häckade där, han förlorade varenda diskussion, vad jag minns. Han har dock otvivelaktigt haft framgång med sin blogg, hans blogg är väl den största av politiska bloggar, på den punkten har han slagit mig med råge, erkännes. Hans åsikter är väl lite mer gångbara också naturligtvis.

Robsten sa...

Ja jo, spårvagnen går från Norrmalmstorg ut på Djurgården, jag hoppas jag kan åka den en gång till i sommar, det var en höjdare. 30 riksdaler kostade resan, det var det värt.

rekordårsbarn sa...

Åkte med spårvagnen en tryckande varm sommarkväll 1994, efter att med frugan sett Neil Young med Pearl Jam på Sjöhistoriska. Det måste varit augusti för det var mörkt när vi gick mot Djurgårdsbron, men gångarna i parkerna och själva Strandvägen var proppade med folk.
Det var Vattenfestival vill jag minnas.