söndag, augusti 10, 2008

Grattis Emma!

Den här bloggen börjar likna mer en OS-blogg än en politisk blogg, ber om ursäkt för det. Blir väl ändring på det efter helgen. Först ett stort grattis till Emma Johansson, hon tog silver i damernas linjelopp på cykel. Alla trodde att det var Susanne Ljungskog som gällde som svensk favorit, hon hamnade på en 21 plats. I stället var det, den för mig okända Johansson som överraskade och tog en mycket hedersam silverplats. Jag minns förövrigt fortfarande Bernt Johanssons tokryck i München som ingen trodde skulle hålla. Både jag och kommentatorerna gapade av förvåning när det visade sig hålla och han tog guld.

Förövrigt grumsade kommentatorerna i boxningen om att det var några få nationer som fullständigt dominerar sporten. Vad är det då inom simningen undrar jag? USA är så fruktansvärt dominant inom OS-simningen så intresset börjar faktiskt dala, USA är lite för dominant. Ingen kommentator har dock ännu grumsat om detta.

Länk SvD


Länk DN

3 kommentarer:

Anonym sa...

Montreal. inte München!

Robsten sa...

Va? Minns jag så fel? Ok då ber jag om ursäkt, mitt minne spelar mig spratt. Jag ser loppet fortfarande framför mig, men jag mins tydligen fel olympiad. München var det i alla fall Skanåker tog ett överraskande guld, kom inte och säg något annat. Det var väl där Herrara och AlDamo tog guld i boxning ockå, så dåligt minne har jag inte.

Anonym sa...

Fajaf, Magnus Brahn blogg numera (tidigare undergroundsite med prostitution, knark, underground, nyliberalism mm)

Jag har anmält till polis tidigare (minst 2 prostituerade kvinnor med bloggar: Esmeralda och Veronika) också anmält för uppvigling och fö försökt få programmet Efterlyst/insider intresserat (behöva kontakta medierna för sätta dit brottslingar)

Stockholmspolisen känner till detta (hahha)
Korruption
Buggat och tex FRA känt till och har bevis

Poliskår som begår brott och själva är korrupta (enda förklaringen).
Stockholm (nyliberal anda sas) och nu med outsourcing= väck med den typen som med stor frekvens är sammankopplat med detta (peer review = andra , sossepoliser sas som kanske inte är så kompetenta, kan ange dessa som ibland är mer teknikkunniga)
Inte ett pensionspoäng
Demokratisk mm skandal att dessa fått husera i en stad
Egentligen bara skickas till Svalbard= där man får klara sig själv om man kan försörja sig (så vill ju dom göra med andra så dom kan själva drabbas av samma öde)
Övrigt
Hacking (LO site, SSU inför valet och känt SSU hat)
Knark



http://fajafbrottssyndikatet.blogspot.com/