måndag, oktober 20, 2008

Paulo Roberto om feminism

Paulo Roberto om feminism. Roligt, träffsäkert och en hel del sanningar. Definitivt läsvärt mina vänner. Ett smakprov är detta replikskifte mellan reportern och Roberto.

Reportern:
- Oj oj oj, alltså jag blir lite upprörd nu, fast jag tror att vi ska lämna det här ämnet.

Paulo:
- Nänä, jag kan diskutera det med dig när du vill för jag har rätt! Och jag ser ju det bara på dina händer nu att du blir upprörd. Det är för att du jobbar på Sveriges Television och här tycker alla som dig och så går du ner på fiket här och så tycker alla som dig och så diskuterar man aldrig saker fullt ut och man möter aldrig folk som tycker annorlunda och då blir man bara cementerad i sin idé om hur saker och ting i världen ska vara och det är inte bra. Det är farligt för Sverige.

Länk SvD

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, då blir det inte fler morgonsoffor för Paulo Roberto. Och reportern skäller förstås på producenten för hon inte fick någon varning för att Roberto inte tycker riktigt rätt längre. Kan inte påstå att jag egentligen gillar honom men min respekt har han i betydligt högre grad!

Anonym sa...

Det var underbart att höra Paulo. Min aktning för hom steg verkligen.

Anonym sa...

Synd bara att Paolo kommit fram sig tack vare att misshandlat folk. Fast det säger mer om media än Paolo...

Robsten sa...

Ja han har misshandlat folk, men det är väl inte därför han kommit sig fram? Det är väl boxningen och lite andra saker han kommit sig fram, stor käft bland annat;-)