onsdag, oktober 24, 2007

Varför straffar inte de vettiga sossarna partiet?

Vänsterblocket förnekar sig inte. De visade sitt rätta ansikte under rondellhunds-bråket och nu är det dags igen: denna gång är det försvar för rådande äktenskapslagstiftning som ska förbjudas. Både Miljöpartiet och oppositions-landstingsrådet Anna Kettner (s) kräver att Svenska Evangeliska Alliansens kampanj ska stoppas.

Det upprörande är egentligen inte att det finns folk som har dessa förbudsåsikter - det finns alltid knäppgökar som har de märkligaste idéer. Det upprörande är istället att just dessa knäppgökar - multikulti/HBT/feminist/ post-modernist-vänstern - genom bl a infiltration och lobby-verksamhet lyckats tillskansa sig problemformulerings-privilegiet i den politiska debatten. De kan behålla detta problemformuleringsprivilegium genom att de vettiga vänsterväljare, i första hand sossar, som vänder sig emot knäppgökarna, inte straffar vänsterblocket genom att sluta rösta på dem.

Dessa grupper drömmer sig tillbaka till en svunnen tid när socialdemokraterna fortfarande var ett parti för lag och ordning, rättvisa, arbetsmoral - kort sagt, ett parti för den lilla människan och den lilla världen. Den tiden är emellertid sedan länge förbi och det sista tåget för den en gång så stolta fraktion av socialdemokraterna som försvarade dessa värden gick när Mona Sahlin valdes till partiordförande. Nu finns det ingen väg tillbaka inom partiet - i alla fall inte om inte partiet får sig en rejäl läxa i form av ett svidande valnederlag. Vägran att rösta på dem är det enda språk politiker förstår - man kan gnälla och klaga i all oändlighet på bloggar och insändarsidor men de nihilistiska medelklasseliter som kidnappat partiet kommer inte att lyfta ett finger för att tillmötesgå protesterna förrän de befinner sig under galgen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg karl på bilden, han med pilsnerflaskan. En arbetare som väntar på valet 2014?

Anonym sa...

Visst, slår Jackie Chan alla dar i veckan... Letade som fan på din bildblogg men du har ju bara massa komiska bilder där.:)

Anonym sa...

Jag tycker nog att mannen på bilden ser ut som en alldeles vanlig svensk vänsterakademiker som hobbysnickrar för att upprätthålla sin arbetarimage. :-)

Valet 2014? Så slaget är redan förlorat för vänstern 2010? Intressant uttalande med tanke på var det kommer ifrån.

Jorma sa...

Vänsterpartiet i sig är ju ett parti från det förgångna hemmahörande i Lenins Sovjet. Bakåtsträvande, grått och trist med en idelogiskt odemokratisk syn kryddat med revolutionära tankar där enskilda individens röst ska kvävas.

Leo Sundberg sa...

Jag håller helt med. Jag har också offentliggjort för min partikamrater att jag röstar sd om inte partiet skärper sig. Och det är inte ett tomt hot, jag gör det jag kan för arbetarklassens skull. Jag skiter i vad som är PK!

Dock vill jag påpeka att en röst på sd inte är en lätt flöjlning. Det är de facto ett fackföreningsfientligt parti, något jag inte fattar med tanke på att LO är en av de få krafter inom vänstern som står för en förnuftig (dvs ickeliberal) invandring.

Anonym sa...

Du är stenhård Leo. Att du skiter i vad som är PK är helt rätt. Diggar verkligen dina porrbilder på bloggen.:)

Däremot har du rätt i det där med facket. Jag håller faktiskt med dom som säger att Sd är ett borgerligt parti. Det sätter borgerliga invandringskritiker som mig i en lättare situation, men sossekritiker som dig i en svårare. Jag avundas inte dig ditt val, om man säger så.