lördag, november 07, 2009

Feministen inom mig kom fram

Catwalk är inget som äkta ultrafeminister sympatiserar med. Modevisningar och mode är ju ett sätt att dölja kvinnans rätta natur och ytterst är ju mode och eleganta utmanande kläder till för att behaga det motsatta könet, d.v.s. mannen, en ras som helst skall utrotas enligt feminister som Solana, Rytel och Tiina Rosenberg. Att då visa upp sig på en catwalk och visa sig behaglig inför det motsatta könet måste betrakta som en direkt antifeministisk aktion.

Vi förmodar därför att ultrafeminister världen över skrattade hejdlöst av skadeglädje åt detta mindre lyckade framträdande på catwalken av en ung slank och snygg modell. Själv som ”ickefeminist” försökte jag därför hålla mig för skratt åt missödet och jag förbannade alla som skrattade hejdlöst åt missödet under modevisningen, likt de två manliga feministerna i TV-studion. Till slut, när skorna wobblade som flipperbollar under den smarta eleganta modellen och hon drösade i golvet som en säck potatis så kunde jag inte längre hålla feministen inombords tillbaka längre, utan jag brast ut i ett hejdlöst skratt även jag. Jag skäms vederbörligen och jag borde publicera ett antifeministiskt manifest som botgöring. Vi får väl se om det blir av. Titta gärna på filmen, men kom ihåg! Ni som inte kallar er feminister får absolut inte skratta åt missödet.





14 kommentarer:

Milla sa...

haha Du är förlåten tror jag, från alla ändar av feminism-skalan. För man får faktiskt skratta ibland även när man vet att den man skrattar åt nog helst önskar hon inte vaknat den morgonen :)

itsweden sa...

Jag klarade provet. Förmodligen för att jag är en så tråkig person.

Robsten sa...

Ok Milla, tack ;-) det ser ju för dråpligt ut.

Va!? Klarade du testet Z, nä fy! Kolla igen, se hur skorna liksom börjar vobbla, emedan hon desperat försöker att inte falla.

MS sa...

Fy Robsten. Din mansgris ;-)

Ha ha. Har sett detta förut med skrattar så tårarna rinner varje gång. Stackars tjej. Tur att hon inte behöver visa ansiktet :-) Det roligaste är dom manliga nyhetesuppläsarna reaktioner.Obetalbara...

@Z

Kom igen nu din tråkmåns ;-). Ta en virre innan så kanske du skrattar nästa gång...

MS sa...

Btw, män som kallar sig för feminister borde tvingas genomgå ett lögndetektortest. Det säger ni bara för att ni tror att det förbättar era chanser att få ligga. Dom kvinnor som går på skiten borde sinnesundersökas :-)

Robsten sa...

Håller med MS här, ta en virre för bövelen ;-)

itsweden sa...

Jag är inte bara tråkig utan blödig också. Jag tycker att det ser ut som att det gör ont. Men det var kul att höra deras skratt efteråt.

itsweden sa...

Jag tror också att det beror på att jag tillhör den generationen som uppfostrades att vara beskyddande mot kvinnor, man får aldrig slå dom och om man ser en sådan där situation så känns det reflexmässigt som att man ska rusa fram och hjälpa henne. OBS! Jag tror dock att yngre generationer har en bättre kvinnosyn (gäller ej antirasister som ju bland annat anser att gruppvåldtäkter ska försvaras).

Robsten sa...

Det gör säkert ont Z, men varför går hon och de andra flickorna som de gör? Ser du inte hur de sätter fötterna i kors liksom när de går? Jag skulle ramla om jag hade vandringskängor på mig om jag gick på detta sätt, plus att folk skulle ringa psyket. De gör det förmodligen för att de är tillsagda att gå så, hon som ramlar fortsätter att gå på detta sjuka sätt fast hon ramlat, två gånger! Vilken diciplin! Men ärligt talat, det ser inte klokt ut.

Och så vilka praktiska skor hon måste ha, en sinnesförvirrad skyhögt betald designer har gjort snaidiga skor som det inte går att gå i, nä, jag garvar åt hela grejen faktiskt.

Stig sa...

Trots att jag inte är ett fan av snubbelhumor så var faktiskt det här ganska roligt och nyhetsuppläsarnas garv smittade av sig.
Ja varför går dom så, mannekängerna? Troligtvis för att få sväng på höfterna vilket anses vara sexigt.
Och varför är fotomodeller trådsmala när en mullig Zornkulla hade fått ett enormt sväng på stussen om hon tränat in den gångarten.

MS sa...

@Z

Du är en riktig gentleman och det behövs flera men allt handlar väl inte om feminism och "svaga" kvinnor som behöver räddas? Jag hade garvat läppen av mig även om det var en man. Det är situationen som är rolig inte att det just är en kvinna som vajar fram :-)

Tycker inte heller att skelett är särskilt sexiga men dom blir snyggare på bild.

Snubbelhumor är ju klassisk. Se bara Chaplin och Papphammar här hemma.

Stig sa...

@MS
Javisst är snubbelhumor klassisk. Gamla stumfilmer med snubbelhumor och tårtkastning etc är väldigt roliga just därför att det är så förbannat dåligt gjort och man får en insyn i den tidens humor.
Helan & Halvan var mina favoriter som barn på sextiotalet och sånt går aldrig ur en även om uppskattningen av dem idag även handlar om nostalgi.
Verbal humor är väl inte lika tidlös. Ungdomar har en för mig obegriplig ironi och min egen ironi är obegriplig för dem, därför försöker jag alltid hålla tillbaka mina ironiska skämt när jag pratar med en ung männniska. Det blir alltid en pinsam tystnad annars.

Inget val sa...

Att skratta åt konsekvenserna av den useendefixerade modellindustrin har ingenting med antifemism att göra. Snarare tvärtom, det är feminsm att klä sig i skor som man kan gå i. Gubbarnas skratt är för övrigt det som gör hela videon. Det är ett rikigt cancerskratt.

itsweden sa...

Jag skrattar åt snubbelhumor annars. Papphammar på rullskridskor är en höjdare för mig.