torsdag, februari 18, 2010

Kommer ni ihåg Kielos som bloggare?

Katrine Kielos är populär i TV-rutan nuförtiden, hon är med i Korseld bl.a. För några år sedan bloggade hon som alla andra. Kielos skrev faktiskt en del bra artiklar, vilket hon skall ha erkännande för. Tyvärr gav hon uttryck för svårartad politisk korrekthet när det gällde immigrationspolitik och annat. I en artikel gick hon till angrepp på alla som tycker att Sveriges immigrationspolitik är vansinnig, ja sådana som mig t.ex. Jag och en annan skribent, tror det var Grue, gick i polemik med henne. Som vanligt hade hon inte chans när hon skulle försvara något som inte kan försvaras. Det slutade med att hon tog bort en hel artikel i stället för att försvara sin ståndpunkt. Jag skrev då denna artikel, länk.

Sedermera så skaffade hon sig bandhundar som gav sig på Grue så fort han skrev något, skrev att han var bög och annat trevligt som hör hemma i ett demokratiskt samtal. Jag gick in under några nicknamn och förvirrade de ganska enkelspåriga socialdemokratiska ”torpederna”. Kort därefter lade Kielos ned sin blogg. I stället ägnar Kielos åt debattprogram som Korseld, det är lite mindre riskabelt.

2 kommentarer:

itsweden sa...

"... tror det var Grue"

Jo, det var Grue. Och jag var också med.

Robsten sa...

Du svarade på rubriken, bra! ;-)ja det var tider det. Kielos gav upp bloggandet och började på TV. Någon påläggskalv blir hon aldrig, men smartare än många dönickar som nu sitter i den socialdemokratiska nomenklaturan. Hon pallar dock inte att bli ifrågasatt.