lördag, juni 23, 2007

En cykeltur norr om staden


Ja, jag och Andreas bröt alla traditioner och tog årets första långtur norr om staden, omväxling förnöjer. Vi startade från Rotebro och cyklade på underbara vandringsstigar längs en bedårande natur. Naturen var den vanliga i Mälardalen, ett böljande landskap med ängar där kor betade, skog samt ängsmark bevuxen med en. Badsjöarna var inte lika många och fina som söder om staden men några dopp fick vi. Jag glömde min ryggsäck vid Hägerstalunds värdshus och kände mig naken resten av turen, mina "krogkläder" fanns i ryggsäcken. Jag blev dock inte nekad på någon av stadens krogar p.g.a. min överdrivet sportiga klädsel, kylan höll vi förresten borta med en rund och fin medhavd whisky. Vi åt en god köttbit på en krog vid Götgatspuckeln, man ser förresten Bellmans gamla fina hus från uteserveringen där, någon kanske vet vilken krog det rör sig om då. Vi avslutade kvällen på den trevliga puben Akkurat där vi inte förnekade oss något i dryckesväg. Det var lördag så puben var väl lite väl packad med folk för min smak, med stigande ålder har jag blivit allergisk mot att trängas med folk. Återigen har vi bevisat att Sverige verkligen är fantastiskt, denna gång sagt utan ironi.


ᚴᛁᛘᛋᛚᚢᚾᚴᚦᛁᛦ

4 kommentarer:

itsweden sa...

Det ser ju jättetrevligt ut! Skål!

Robsten sa...

Det var jättetrevligt, planerar nästa tur nu. Blir lite hårdare tur, vi får se, känner väl att åldern tar ut sin rätt lite grand. jag snittar väl en 25 km/t under 5 mil, över det börjar det kännas riktigt jobbigt faktiskt.
Skål själv och ta tillvara på sommaren, snart väntar en lång vinter.

Anonym sa...

Var själv på Akkurat förra veckan. dom har stort sortiment men dyr öl.

Robsten sa...

Där spelar priset ingen roll, jag dricker enkom Tjeckisk. Största sortimentet hade de väl på whisky, det var imponerande.