torsdag, december 10, 2009

Evin Rubar är bäst

Samhällsbelysande program är ganska vanligt fenomen i Sverige historiskt sett. Alla känner till Janne Josefsson som någon slags ikon i genren. Den som gjort de bästa, mest avslöjande och omskakande reportagen är dock Evin Rubar, som jag håller som den främsta och modigaste samhällsreportern .

Här har hon gjort ett reportage om islamismen i Sverige. Det framstår som glasklart i programmet att islam inte bara är en religion, utan också en politisk rörelse. När det nu är klart att islam är en politisk rörelse, likväl som en religion, så måste rörelsen få debatteras och kritiseras som alla andra politiska rörelser.

Programmet är en timme långt men jag tycker det är en väl värd timme.

LÄNK

7 kommentarer:

feminix sa...

Ja, Evin Rubar är suverän!

Mats J sa...

Jag orkar själv inte titta på TV-program som inte säger något jag inte redan vet, men jag stämmer in i hyllningarna av Evin Rubar. Det märkligaste var egentligen hennes förra insats, den om feminismen. Hon lyckades få någon att säga att män är djur och över en natt försvann feminismen från samhällsdebatten. Man kunde riktigt höra hur den dog i en enda suck.

Det konstiga var att alla feminister sa hela tiden att män är djur, eller motsvarande (talibaner t.ex). Det var just det som gjorde dem så uppburna. Men så fort Evin Rubar ifrågasatta påståendet så rasade korthuset på en enda gång. Hur sån't där funkar kommer jag aldrig att begripa.

MS sa...

Något för Evin Rubar att sätta tänderna i kanske. Det är ur ett utdrag från Merit Wager's blogg inifrån Miggan. Saxat ur PI

Detta gäller ENDAST 12 st s k skäggbarn. Siffran ni ser bakom varje dossier-nr är antalet anhöriga som dom har tagit hit efter dom att har fått PUT. Jag upprepar, detta rör sig endast om 12 st "barn". I det fallet som "barnet" tog hit 8 st anhöriga så skulle jag gärna vilja veta vilka det innefattar. Förut så fanns det tydligen en viss "karenstid" mellan PUT-beskedet och när dom anhöriga hörde av sig till Sveriges ambassad i hemlandet för att det inte skulle vara helt uppenbart. Nu sker det nästan omgående och helt öppet. Jag FATTAR inte hur detta kan få fortgå. Det är helt obegripligt.

Något att tänka på nästa gång ni öppnar lönekuvertet och ser att nästan nästan hälften har gått till skatt.För dessa anhöriga kommer med all säkerhet inte bidra med ett ruttet öre till skattkistan men dom kommer att kosta desto mera.



"De 12 ”ankarbarnen” och deras följdinvandring (dossiernumren är borttagna)

doss.nr: 9-xxxxxx, anhörig 1
doss.nr: 10-xxxxxx, anhöriga 4
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 3
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 3
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 4
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 5
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 4
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 6
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 2
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 2
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 8
doss.nr: 11-xxxxxx, anhöriga 3

Unknown sa...

En muslim kan ALDRIG bli svensk!

Läs mer:

http://demokratbloggen.wordpress.com/

Robsten sa...

Ja Mats, det är därför Rubar är bäst, för att hon kunde åstadkomma just detta.

Förövrigt lyckades jag spåra Rubars adress på nätet, trots att hon har skyddade personuppgifter. Skulle hon läsa detta får hon nog ta sig en funderare och maila mig för att täppa till säkerhetshålet. En och annan fundamentalist kan ha tagit illa upp och de är lite mer actionprofilerade än tossiga feminister.

MS, jag fann att programmet var av intresse trots att jag kanske besitter ungefär samma kunskaper som dig i ämnet.

MS sa...

@Robsten

"MS, jag fann att programmet var av intresse trots att jag kanske besitter ungefär samma kunskaper som dig i ämnet."

???

Anonym sa...

Mångfaldsresultat!

Flicka föll från fönster idag!!! [Stockholm/TT]

Av okänd orsak ramlade en flicka ut från ett lägenhetsfönster i Rinkeby i nordvästra Stockholm på fredagskvällen. Fallet från fjärde våningen resulterade i flera benbrott. Flickan fördes för vård till Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna.

Den händelsen vågar man inte spekulera om, men fönster- och balkongfallen tycks förekomma mest i s k invandrartäta områden. Om orsaken handlar om gravt eftersatt fastihgetsunderhåll där hela fönsterkarmar trillar ur eller något annat som olust inför tanken på att lämna Sverige för besök utomlands, eller fel kärlek är just nu svårt att veta, men syns snart i bloggvärlden.
Företeelsen har verkligen blivit allt vanligare de senaste 10-15 åren...

Allt borde göras för att förhindra dessa "olyckor". Den tafatthet svenska samhället visar för att komma tillrätta med det här är skamlig. Samtidigt står man helt skamlöst i riksdagen och pratar om människors lika värde och lika rättigheter och vänsterkantens feminister ylar när sånt här kommer fram om att "svenska män också är talibaner"...